Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

[O2] Problem z tylnym zawieszeniem Octavia II FL, sprężyny

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • yunior81, u mnie jest podobnie z amortyzatorami - też mam takie odczucie, że są twarde i słabo tłumią. Na przód też wkładałeś Lesjofors? Ja może zdecyduję się na wymianę na wiosnę. Zimę chce przejeździć i sprawdzić jak tył się będzie zachowywał. Dziś trochę jeździłem i jestem zadowolony.
    Napisz tez proszę po jakim czasie od wymiany wykonałeś ustawienie geometrii zawieszenia i czym kierowałeś się przy wyborze warsztatu, który to robił, bo czytałem, że nie każdy warsztat to dobrze zrobi.
    ŚKODA 120 L z 1977 roku.
    ŚKODA OCTAVIA II z 2007 roku.

    Komentarz


    • Tabel, z przodu tez mam Lesjoforsy, jak sie nie myle to 4085710. Kontrole geometrii zrobilem po ok 3000 kilometrow ale spokojnie mozesz zrobic po ok 1000. Jesli konkretnie myslisz o zmianie sprezyn na wiosne to moze nie zwlekaj i wymien je jak najszybciej. Dlaczego ? 4 takie same sprezyny to jedna charakterystyka, poprawi sie prowadzenie auta, auto pojdzie do gory i zaplacisz tylko raz za kontrole geometrii. Jesli chodzi o warsztat to ostatnio robilem to w ASO i bylo wszystko OK.

      Komentarz


      • w sprawie sprężyn proszę o kontakt jestem z warszawy i może sobie pomożemy
        proszę o wiadomość prywatna

        Komentarz


        • Kupował ktoś te sprężyny ?
          Link

          Komentarz


          • Zamieszczone przez PrzemekS2
            Kupował ktoś te sprężyny ?
            Link
            Tanie.
            Ale obawiam się, że tu się skończą plusy.
            Choć chyba lepsze takie rozwiązanie niż jeżdżenie z mocno zapadniętym tyłem.

            Komentarz


            • Ja się cieszę progresywnymi MAD, tył stoi na 40 cm po przejechaniu kilkunastu km (oba pełne baki, koło zapasowe i kilka dodatków w bagażniku). Tak to auto miało stać od nowości...

              Bez problemu uznali moją reklamację w Katowicach, chociaż byłem przygotowany do silnej argumentacji wystarczyło tylko złożyć pisemną reklamację i tyle w temacie.
              Po raz kolejny zostałem pozytywnie zaskoczony przez Ganinex.

              Komentarz


              • Tak prezentuje się moja Octavia po włożeniu sprężyn Lesjofors 19. Bak ok 3/4, bez obciążenia oraz nie mam LPG. Wybór chyba najlepszy z możliwych jak dla mnie.
                Załączone pliki
                ŚKODA 120 L z 1977 roku.
                ŚKODA OCTAVIA II z 2007 roku.

                Komentarz


                • Ten przód to kiepsko wygląda......

                  Komentarz


                  • yunior81, co masz na myśli?
                    ŚKODA 120 L z 1977 roku.
                    ŚKODA OCTAVIA II z 2007 roku.

                    Komentarz


                    • Po przejechaniu ponad 1000 km po wymianie sprężyn na Lesjofors 19 zrobiłem geometrię właściwie jedynie została sprawdzona geometria, bo po wjechaniu na maszynę okazało się że wszystko jest OK
                      Przy zbiorniku LPG zatankowanym do połowy, zbiornik paliwa zatankowany 1/4, w bagażniku pełnowymiarowe koło zapasowe, zestaw podstawowych narzędzi, lewarek itp, no i mam hak. Wysokość tyłu wynosi 391mmm, przód 394mm, jak dla mnie super

                      Komentarz


                      • Tabel,
                        Załączone pliki

                        Komentarz


                        • yunior81, mimo najszczerszych chęci nie widzę żadnej różnicy i dalej nie rozumiem o co Ci chodzi Ufam jednak, że mogły się nieco zmienić właściwości trakcyjne auta po wymianie przodu co jest naturalne, ale ja chyba nie jestem aż tak wymagającym kierowcą żeby zmieniać te sprężyny teraz

                          PrzemekS2 nie odbierz tego źle, ale czemu wyważasz otwarte drzwi? Stałem przed takim samym wyborem niedawno jak Ty i od razu wszedłem na forum i znalazłem jakie firmy są polecane. Są dwie, są sprawdzone i zostaje kwestia wyboru rodzaju sprężyny. Nie wiem jak Ty, ale dla mnie to było wystarczające i nawet nie chciałem z niczym innym eksperymentować. Jeżdżę już ponad tydzień i dołączam do grona szczęśliwych właścicieli podniesionych na nowo O2 Niedługo jadę po wodę, więć będzie próba generalna

                          [ Dodano: Czw 14 Lis, 13 14:38 ]
                          Dziś był test - znowu pojechałem po wodę. Znowu taka sama ilość zgrzewek i auto z 40 cm stało na 38 cm. Myślę, że jest OK. Ogólnie zauważyłem, że na forum panuje psychoza strachu przed siadaniem tyłu i każdy by chciał żeby przy obciążeniu nic nie siadło. Sądzę, że do o2 liftback bez lpg 19stki z lesjo są wystarczające. Jeżeli byłoby lpg albo combi to już HD.
                          ŚKODA 120 L z 1977 roku.
                          ŚKODA OCTAVIA II z 2007 roku.

                          Komentarz


                          • Dziś wymieniłem sprężyny w mojej Octavii na lesjoforsy 19. Koszt wymiany w ASO 180 zł. Po wymianie wysokość 394 mm. Jak na razie jestem zadowolony.

                            Komentarz


                            • Ile płaciliście za sprężyny ? Kupował ktoś HD ? Ile kosztowały ?

                              Komentarz


                              • PrzemekS2, W różnych źródłach różne ceny. Napisz zapytanie do kolegi konkon Forum - Octavia Club Polska . Będziesz miał wiadomości z pierwszej ręki

                                Moja Octavia:
                                http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...-1-6-mpi-combi
                                Rafał

                                Komentarz


                                • Odpowwiem jak to u mnie się skończyło. Pan ze skoda polska z bok odpowiedział, że nastąpiło zmęczenie materiału sprężyn w okresie 3 miesięcy poprzez butlę gazową. Jeżeli chcę to mi może naprawią (tego nie może obiecać) w serwisie gdzie zakupiony został samochód. Pojechałem zatem do serwisu Sinclan-Bis na ul. Grochowskiej w Warszawie. I tu o dziwo - pomiar trwał ok. 30 - 40 minut. Na drugi dzień dostałem telefon, że sprężyny dodatkowe są w drodze - wszystko w ramach gwarancji. Ciekawe jak by teraz "miły" pan ze skoda polska odpowiedział na załatwienie tak sprawy.

                                  Komentarz


                                  • Podpowie, ktoś czy odkręcając dolny wahacz, ten na którym siedzi sprzężna to zmienię geometrie tylnego zawieszenia? Aby wymienić sprężyny tył należy go odkręcić, ktoś poda jakieś wskazówki przy wymianie sprężyn?

                                    Komentarz


                                    • Kolego sam wymieniałem sprężyny na normalnym podnośniku jak przekładałem koła na letnie. Dokładnie trzeba odkręcić jedną śrubę i cały wahacz idzie na dół. Po wymianie sprężyn wskazana jest korekta geometrii, jak sprężyny się ułożą po 1-2 kkm.

                                      Komentarz


                                      • Jak kupujemy nowy samochód to sprężyny też są nowe. Zatem dlaczego po 1-2 kkm nie robimy geometrii zawieszenia? Przecież sprężyny też sie układają.

                                        Komentarz


                                        • Fabryka to co innego, są unormowane ustawienia dla danego typu nadwozia-zawieszenia.

                                          Komentarz


                                          • Ja u siebie sprawdziłem geometrię po 1000 km od wymiany sprężyn i nie trzeba było nic regulować, bo wszystko było w normie. Uważam, że warto/trzeba sprawdzić geometrię po wyminie sprężyn, bo jak koledzy wcześniej pisali im geometria się zmieniała. W sumie geometrię samochodu przy naszych dziurach to co jakiś czas powinno się sprawdzać.
                                            Sprawa wygląda prosto jak geometria się nie zmieni to płaci się tylko za sprawdzenie. Ja płaciłem 50 zł, to jak za spokojną głowę uważam niedużo.

                                            Komentarz


                                            • ja zazyczyłem sobie sprawdzenie zaraz po wymianie i trzeba było zrobić korekte choć wczśniej twierdzili że nie ma takiej potrzeby ale wymusilem to na nich


                                              Mariusz
                                              Spoty Tarnowskie

                                              Mam do sprzedania wyłącznik zespolony Octavia II po lifcie 5KO 953 507AS osłone poduszki kierownicy i tunel środkowy

                                              Komentarz


                                              • Zamieszczone przez Prezes52
                                                ja zazyczyłem sobie sprawdzenie zaraz po wymianie i trzeba było zrobić korekte choć wczśniej twierdzili że nie ma takiej potrzeby ale wymusilem to na nich
                                                I słusznie jednak nie jest tak łatwo, zależy na kogo się trafi.

                                                Komentarz


                                                • Ja wymieniłem sprężyny już ok 1000 km temu i nie robiłem jeszcze geometrii. Jednak przy większej prędkości czuję jakby mi wznosiło lekko dupę. Akurat jak jechałem po ekspresówce to był spory wiatr, ale czułem lekko nienaturalne zachowanie się auta. Czy zła geometria mogła mieć wpływ, jakie są objawy? Myślę, ze się wybiorę może nawet jutro na kontrolę.
                                                  ŚKODA 120 L z 1977 roku.
                                                  ŚKODA OCTAVIA II z 2007 roku.

                                                  Komentarz


                                                  • Tabel, nic Ci nie wznosilo tylko jest " spierniczona" charakterystyka zawieszenia. Przod jest nisko i jest miekki tyl jest wyzej od serii i jest bardziej twardy.
                                                    Mi po wymianie samego tylu tez jezdzilo mi sie dobrze do czasu kiedy to pewnego dnia spieszac sie jechalem droga z koleinami 140/150. Auto z miekkim przodem i sztywnym tylem chcialo wystrzelic jak z procy z tych kolein i naprawde bylo je ciezko przy tej predkosci utrzymac pomimo ze kola mam 15". Po wymianie sprezyn z przodu auto prowadzi sie super bez wzgledu na nawierzchnie.

                                                    Komentarz

                                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                                    Pracuję...
                                                    X